As We See

As We See

Én és az Emergency-Chocolate

2016. december 18. - As We See

Az Emergency-Chocolate egy különleges dolog. Most mondhatnám, hogy én találtam ki de ez nem így van… Ezt a nevet találtam ki hozzá én, amin néhány barátnőmmel (mind külföldiek, ezért angol a név) sokat röhögtünk. Szerintem világszerte nagyon sok tinilánynak van egy hasonló "szertartása" vagy szokása, de ha esetleg még nem hallottatok róla, leírom, hogy mit jelent.

Szóval az Emergency-Chocolate lényege, hogy van egy tábla csokid, kaptad, vetted, szerezted tökmindegy, a lényeg hogy van egy tábla csokid amit nem eszel meg azonnal, hanem megtartod. Megtatod és eltartalékolod "vészhelyzet" esetére. Ezek a vészhelyzetek jobb esetben nem olyanok, hogy lerobbant a fél házam, vagy a főldrengés elvitte a falumat, hanem belső vészhelyzetek, amik bennünk kamaszlányokban előfordulhatnak. Ugye mint azt a legtöbben tudjuk, egy kamasz sokkal de sokkal labilisabb személyiség mint a föld összes többi "normális" embere; sokmindent máshogy értelemezünk, máshogy érzünk. Ha valami egy hormontúltengéses kamasznál rosszul sül el, akkor az például sokkal inkább előhozza az összes többi csalódást, és nehézséget az életben, és ezek felerősödnek. A kamaszlány ilyenkor először dühös lesz, és mindennek neki akar menni, de aztán már csak egy apró mozzanat kell, ami lehet hogy egy perccel, de lehet hogy egy héttel később, a lényeg, hogy hamarosan bekövetkezik, és akkor a tinédzser a "dühöngő őrült"-ből átcsap a világfájdalmas reményvesztett gyerekbe. Ilyenkor sírunk, ami kivétel nélkül mindig jót tesz. Mert sírni jó dolog, és ha úgy érzed hogy ettől gyenge vagy, hát elárulom, hogy nem. A sírás segít mert könnyebb leszel tőle, de érdemes figyelni arra, hogy ne vidd túlzásba, mert akkor nehezebb kikecmeregni a gödörből. Ilyenkor lép életbe az Emergency-Chocolate.8aa865109e226435e90a8a4a0ce3c3b8.jpg

Szóval… Úgy érzed, hogy összecsaptak feletted a hullámok, semmi nem sikerül, és teljesen kétségbe vagy esve. Ez normális, mindenkivel van ilyen. Nyugodtan dühöngj, aztán nyugodtan bőgd el magad, üvöltsd ki magadból a fájdalmadat, aztán sírva ülj le egy vidám film elé,  vedd elő az Emergency-Chocolate tábládat, bontsd ki, kóstóld meg, és ne erőltesd a megnyugvást, jön az magától.

Velem is a napokban volt ilyen, gyűltek és gyűltek a dolgok, amikor kiakadtam… Még a "mikulástól" kaptam egy tábla Ritter Sport Gebrantine Mandel csokit amire mondtam is, hogy ez bizony egy különleges tábla, majd egy különleges alkalomkor bontom meg.  Hogy mi az a különleges alkalom, azt úgyis érzem, lehet ünneplés, vagy teljes kiborulás, tudom, hogy jókor bontottam meg a csokit. Szóval kiakadtam, de úgy gondolkoztam, hogy tök mindegy, hogy az élet kicseszik velem, mert majd én bemosok a világnak és minden rendbe jön (ez volt a dühös rész). Aztán kereken egy héttel később, amikor hihetetlen nagy csalódás ért, nem bírtam tovább. Elsírtam magam (a bkv-n), és aztán otthon meg totál kiborulva bőgtem először apámnak (mert ő volt ott), aztán meg egyedül, mert mégis csak az én fájdalmam és senki nem értheti meg (minden kamasz így gondolkodik). Végül, az egész nap után totál kimerülve bedőltem az ágyamba, elővettem a laptopomat, és visszaemlékeztem a tanácsaimra saját magamnak, és minden más kamasznak a földön. Beraktam az Ötödik elem c. filmet és megbontottam ezt a csokit. És kockáról kockára a világ egy boldogabb hely lett, és nem láttam már mindent a legnagyobb szörnyűségnek.

És igen tudom, hogy nem a legegészségesebb dolog a világon filmet nézve csokit zabálni, de ez sokkal jobb mintha mondjuk valaki vagdosná magát, vagy máshogy vezetné le a feszültséget.ritter_sport_100g_winter16_gebrannte_mandel.png

Nem mondom, hogy az Emergency-Chocolate életeket ment vagy valami, de  mégis segít egy kicsit helyre állítani a világ rendjét; és bár nagyon nem oké minden bajban telezabálni magad, mert ez gyors elhízáshoz stb. vezethet, de néha-néha amikor már minden kicsit túl sok, akkor egy ilyen lenyugvás kell ahhoz, hogy rendben folytasd tovább.

Egyszóval én mindenkinek ajánlom ezt a módszert aminek a lényege, hogy ne azonnal, és nem is akár egyben edd meg a csokidat, hanem amikor a legngyobb szükséged van rá, És ezt onnan fogod tudni, hogy nem lesz bűntudatod, se előtte, se utána amiért tényleg ettél egy nem feltétlen egészséges csokimennyiséget. Mert ha sokáig erősen, sulykolod magadba a depressziódat, és világfájdalmadat, a csalódásaiddal együtt az sokkal egészségtelenebb.

Hajrá Emergency-Chocolate!

 

Rónai Sára

A bejegyzés trackback címe:

https://a-w-s.blog.hu/api/trackback/id/tr8912054929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása